شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به جایزه ملی لجستیک و زنجیره تامین پیوست.
طی چند سال اخیر ظهور فناوری‌های نوین در بازارهای جهانی، مدیریت زنجیره تأمین را بیش از پیش ضروری ساخته است، به نحوی که سازمان‌های مختلف برای حفظ جایگاه رقابتی خود، می‌بایست به استفاده از مفاهیم و تکنیک‌های لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین بپردازند. پیرو برگزاری جلسه مشترک میان کمیته علمی جایزه و مدیران ارشد شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران در محل آن شرکت و بررسی مدل ارزیابی و راه های بهبود سیستم لجستیک و زنجیره تامین آن مجموعه در این فرآیند، مقرر شد آن شرکت در دومین دوره جایزه در سطح تقدیرنامه 4 ستاره حاضر گردد.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در سال ۱۳۰۷ (۱۹۲۸میلادی) تشکیل شده و نزدیک به ۹۰ سال است که در امر تامین و توزیع فرآورده های نفتی کشور فعالیت دارد.

این شرکت با دارا بودن بیش از ۶۲۴۳ نفر پرسنل دائم و حدود ۱۰ هزار نفر پرسنل غیررسمی و بهره گیری از امکانات و تأسیساتی شامل ۳۷ منطقه، ۲۳۲ ناحیه، ۳۷۴۲ جایگاه عرضه ی فرآورده های نفتی، ۲۳۱۲جایگاه عرضه ی سی ان جی، ۵۰ مرکز سوخت گیری هواپیمایی، ۱۳۰۰۰دستگاه نفتکش و گازکش برای حمل فرآورده های نفتی و گاز مایع، ۸ فروند کشتی و شناور نفتکش دریایی و تأسیسات ذخیره سازی چهار فرآورده ی عمده با ظرقیت ۱۲,۷ میلیارد لیتر، وظیفه مدیریت تأمین و نظارت بر توزیع روزانه بیش از ۲۴۰ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی را در سراسر کشور عهده دار است.